loading
Кликнете за Opel LiveChat
chat
  • Интелигентната система за двойно предаване се адаптира автоматично към условията на пътя
  • Ходовата част на SUV-модела Mokka умело съчетава удобството в градска среда с възможностите за движение в пресечена местност
  • Високо ниво на комфорт и безопасност с оптимизирана система на окачването и дискови спирачки на четирите колела

 

Рюселсхайм. Инженерите на Opel завършиха последните изпитания на пътя на Mokka – новият SUV-модел на марката Opel. Изпитанията бяха проведени в Германия и предшестват пазарната премиера на модела, която ще се състои към края на настоящата година. Модерната, проектирана в Германия ходова част на Mokka, чиято конструкция е изцяло съобразена с вкусовете и изискванията на европейските потребители, е един от ключовите акценти при разработката на модела. Ходовата част е перфектно пригодена за градския стил на живот, но притежава и всички предимства, които осигурява способността за движение в пресечена местност.

 

“Ние сме изключително горди с нашия нов SUV-модел Mokka, който съдържа множество проектирани в Германия ключови компоненти, сред които двигателите, предавателните кутии, ходовата част и спирачната система, ESP, системата на двойното предаване, мерките за шумоизолация, изпускателната система, седалките и много други,” подчертава Улрих Шмалор, който отговаря за моделната линия в глобален мащаб. “Дизайнът, динамичните характеристики, качеството на изпълнението, технологиите и дори характерният звук на новия модел са насочени към изпълнение на високите критерии, които клиентите днес поставят пред марката Opel.”

 

Интелигентната система за двойно предаване гарантира отлично сцепление

 

Освен с предно предаване (FWD), Mokka може да бъде оборудвана и със система за задвижване на четирите колела (AWD), осигуряваща по-добро сцепление и управляемост. Технологията AWD на Mokka е ефективна, интелигентна и достъпна за по-широк кръг потребители и се включва само при необходимост. Системата за двойно предаване съчетава предимствата на подобреното поведение на пътя особено в завои и гарантира осигуряване на оптимално сцепление в случаите, когато има опасност от приплъзване между колелата и настилката. В същото време управлението на системата AWD разпознава случаите, в които двойното предаване не е необходимо – при движение направо по магистрала например, е налице отлично сцепление и целия въртящ момент се предава на предните колела. В такива условия двойното предаване се изключва, а разходът на гориво се ограничава чувствително.

 

С цел да се осигури максимално удоволствие от шофирането и подобряване на динамиката в поведението на пътя, в зависимост от условията на движение и сцеплението на настилката, част от въртящия момент се насочва безстепенно и напълно автоматично от предния към задния мост. При движение върху хлъзгави пътища разпределението на въртящия момент съответно може да се промени, достигайки пропорция 50-50. Като цяло, водачът е облагодетелстван от възможностите на системата, която адаптира работата си самостоятелно в зависимост от пътните условия. Цялата система за задвижване на четирите колела с всичките си компоненти тежи едва 65 килограма, като по този начин допринася за екологичността и ниския разход на гориво на Mokka.

 

Модерната ходова част гарантира оптимално поведение и комфорт на пътя

 

Хoдовата част на Mokka осигурява оптимални характеристики по отношение на комфорта на возене и динамиката в поведението на пътя дори при лоши метеорологични условия и състояние на настилката. Предното окачване използва доказалата се успешно в други автомобили на марката Opel конструкция тип McPherson, която е допълнително усъвършенствана от инженерите на Opel за новия модел. Те са предвидили допълнителни пружини за компенсация на страничното натоварване, двуконтурна схема на монтажа на амортисьорите и двойно подлепени тампони, насочени към подобряване на динамичното поведение и комфорта едновременно с оптимизация на характеристиките на автомобила по отношение на нивата на шума и вибрациите. В областта на задното окачване инженерният екип на  Opel е включил допълнителен тръбен торсионен елемент с U-образен профил пред задните колела. Конструкцията на торсионната греда при Mokka е съобразен прецизно със спецификата на версиите с предно и с двойно предаване, което позволява на водачите да се насладят на възможно най-доброто поведение на пътя и на оптимален контрол върху управлението на автомобила и при двата варианта на задвижването.

 

Moдерни системи за безопасност на борда

 

Спирачната система с дискове на колелата на предния и задния мост осигурява висока издръжливост на топлинно натоварване и отлични стойности на спирачния път. Електронната система за стабилност ESP на Mokka е от най-ново поколение с множество специални функции като например, контрола на спускането по стръмен наклон HDC (Hill Descent Control), който поддържа постоянна скорост в случаите, когато Mokka се движи надолу по стръмен участък от пътя и гарантира автоматично, че скоростта няма да надвиши безопасните 20 км/ч при спускането.

 

В допълнение към това и с цел да извлекат максималните възможности от ходовата част на автомобила, инженерите на Opel са се насочили към използване на модерно електрическо сервоуправление EPS (Electric Power Steering), осигуряващо максимално адекватно на промяната в скоростта на движение действие. Системата се предлага серийно при всички версии на Mokka.

 

Новият модел Mokka съчетава най-доброто от дизайна и технологиите на марката Opel

 

Mokka, новият SUV-модел на марката Opel, разширява гамата от модели на компанията, превръщайки я в първия германски производител, навлизащ в бурно развиващия се сегмент на субкомпактните SUV-автомобили. Независимо от дължината си от едва 4.28 метра, Mokka предлага изобилие от вътрешно пространство за петима възрастни с високо разположение на седалките. Наред с това, моделът изпълнява и обещанието на марката Opel да предлага продукти с оптимално съчетание от привлекателен дизайн, новаторски технологии и функционалност от висша класа, правейки ги достъпни за максимално широк кръг от потенциални потребители.

 

За задвижването на новия модел се грижат три високоефективни двигателя. Всички версии на модела с механични предавателни кутии са оборудвани серийно със системата Start/Stop на Opel за икономия на гориво. Гамата от бензинови задвижващи агрегати включва 1.6-литров атмосферен агрегат с максимална мощност 85 кВт/115 к.с. и максимален въртящ момент 155 Нм, както и 1.4-литров турбомотор с мощност 103 кВт/140 к.с. и максимален въртящ момент 200 Нм. Дизеловата гама се състои от турбодизеловия 1.7 CDTI с максимална мощност 96 кВт/130 к.с. с въртящ момент 300 Нм и изключително ниски нива на разхода на гориво и емисиите. Двигателят 1.7 CDTI се предлага във варианти с шестстепенна механична и шестстепенна автоматична предавателна кутия. Версията с 1.4 Turbo първоначално ще се предлага със същата механична предавателна кутия, но на по-късен етап ще бъде включен и вариант с автоматична трансмисия.

 

НАЧАЛО