loading
Кликнете за Opel LiveChat
chat
  • Турбокомпресорният 2.0 литров двигател с директно впръскване и мощност 280 к.с. разполага с 400 Нм въртящ момент

 

 

Рюселсхайм. Четирицилиндровият бензинов двигател с най-висок въртящ момент на европейския пазар произхожда от Opel. Изцяло алуминиевият агрегат с турбокомпресорно принудително пълнене, директно впръскване на горивото и работен обем 1998 см3 на Astra OPC не само разполага с максимална мощност от 280 к.с., но и с литров въртящ момент от 200.2 Нм/л. Това е най-високият литров въртящ момент от всички конкуренти – по-висок дори от този на спортен автомобил. Стойността му от 400 Нм се постига при 2450 об./мин. и се запазва на това ниво до почти 5000 об./мин, осигурявайки  много широко „плато”, гарантиращо на Astra OPC изобилие от мощност за всякакви ситуации.

 

Инженерите на Opel са извършили сериозни промени по съществуващия турбокомпресорен двигател с директно впръскване и работен обем от 2.0 литра използван в Insignia, добавяйки му още една доза спортен дух и допълнителна мощност. Изцяло новата всмукателна система дава възможност турбокомпресорът да поеме възможно най-голямо количество свеж въздух. Турбокомпресорът сам по себе си е конструктивно променен с използване на нови компоненти, за да се осигури по-голямо налягане и да се запази надеждността му дори при повишеното натоварване. Налягането на сгъстения въздух нараства значително още при около 1400 об./мин, в резултат от което подаването на газ води до незабавен ефект и мощна тяга. Максималното налягане на пълнене е увеличено до 1.5 бара – стойност, която е с 25 процента по-висока от тази на използваният в Insignia агрегат.

 

Мощен автомобил като Astra OPC се нуждае от адекватна по звук изпускателна система, която от своя страна да съответства на емоциите на автомобилния ентусиаст. Затова генерирането на подходящия плътен и агресивен „саунд” също е било във фокуса на инженерите при разработването на Astra OPC.  

 

Те са искали също да пресъздадат специфичния звук и в интериора, който феновете на OPC помнят от последната Astra – най-вече, когато водачът ускорява от средни към високи обороти. Този ефект е особено забележим, когато става дума за смяна от трета на четвърта предавка при ускоряване.  

 

Намаляване на разхода с 12 процента

 

Astra OPC, която се предлага със Start/Stop технология като част от стандартното оборудване, изразходва 8.1 литра на 100 километра, съответстващи на стойност на  CO2 от 189 г/км. Това са изключително конкурентни нива за този сегмент от спортни модели. В сравнение с предишния модел (221 г/км, 9.2 л/ 100 км), CO2 емисиите и разходът на гориво са по-ниски съответно с 14 процента и 12 процента. Динамичното купе ускорява от нула до 100 км/ч за 6.0 секунди.

 

Преди да започне серийното производство на модифицирания двигател на Astra OPC, агрегатът е преминал серия от високо натоварващи тестове. В Astra OPC той е бил подложен на тест за издръжливост, като автомобилът е изминал 10,000 километра на Северната отсечка на Нюрбургринг в състезателно темпо – еквивалент на 180,000 километра пробег в нормални пътни условия. 

НАЧАЛО