loading
Кликнете за Opel LiveChat
chat
  • Четирите електрически коли Ampera сред първите 10 в ралито за автомобили задвижвани с алтернативна енергия
  • Френският екип Дарниш/Ламбер победи около 130 опоненти
  • Дебютиращата Ampera победи в тестовете за издръжливост и икономичност

 

Рюселсхайм/Монте Карло. След като спечели титлата “Автомобил на годината 2012” Opel Ampera победи и 13-то Международно рали Монте Карло за електрически и задвижвани от алтернативна енергия автомобили, в което Ampera участва за първи път. Четири автомобила Ampera се класираха в първата десетка. Френският екип на Бернар Дарниш и Жозеф Ламбер успяха да спечелят цялото състезание. В неделя, последния ден от състезанието, революционният електрически автомобил финишира в столицата на областта Лазурен бряг. В състезанието взеха участие 130 състезатели с модели на 30 производители, сред които и седем автомобила Ampera, включително един частен отбор Ampera. Сред другите участници бяха един Renault Fluence Z.E., един спортен Tesla Roadster, Mitsubishi I-MiEV и Peugeot Ion. Освен цялостната победа следните три отбора състезаващи се с Ampera се класираха в първата десетка: отборът на Шарлот Бертон и Оливие Сюсо стигнаха трети, Жан-Клод Андрюе и Патрик Лиен – 7-ми, а Ханс Вернер Вирт и Даниел Ризен финишираха 8-ми, постигайки фантастичен резултат.

 

“Успехът на Ampera в това динамично състезание при много предизвикателни условия доказа нейния впечатляващ баланс между издръжливост и икономичност. Това подчертава ролята ни на лидери в областта на алтернативното задвижване,” заяви Директора на Opel отговорен за програмата E-mobility, Ено Фухс. “Rallye Monte-Carlo Des Énergies Nouvelles” (Рали Монте-Карло на новите енергийни източници) се провежда за 13-ти път и се е наложило като най-отдавнашното спортно събитие за автомобили задвижвани с алтернативна енергия. Автомобилният клуб Монте Карло организира това състезание от 1995 година.

 

Тест за издръжливост на алтернативните задвижващи технологии

 

Ралито стартира в трите града Анеси-льо-Виьо, Клермон Феран и Лугано и включва 550 километра през Динь-ле-Бен, столицата на френската област Алп дьо От Прованс, до Монако. На втория ден отборите трябваше да изминат 272 километра през Монако и оригиналното трасе на рали Монте Карло през френските крайморки Алпи. През тези два дена отборите бяха подлагани на периодични тестове и трябваше да докажат шофьорските си умения, „натискайки” колите си до краен предел.

 

Освен регулярните тестове вниманието беше фокусирано върху разхода на гориво. С помощта на коефициент формиран от теглото на автомобила, емисиите на CO2, енергийната плътност на горивото и неговия разход, организаторите имаха възможността да изчислят стойността, на основата на която да направят сравнение и обща класификация на състезателите. “Високата технология на Ampera прояви своята надежност и ни осигури огромния успех”, заяви френският втори пилот Жозеф Ламбер, който отпразнува победата с първия пилот Бернар Дарниш. Дарниш вече е печелил рали Монте Карло през 1979 и повече от 10 пъти е печелил специалния етап на прочутия Col de Turini.

 

Opel Ampera е първият електрически автомобил, който може да ви заведе  навсякъде и по всяко време. Неговата литиево-йонна батерия с капацитет 16 кВтч захранва електрически двигател с мощност 111 kВт/150 к.с. В зависимост от стила на шофиране и пътните условия, автомобилът може да измине между 40 и 80 км при чисто електрическо захранване от батерията без при това да се отделят каквито и да било емисии. Електрическата система за задвижване на Ampera осигурява въртящ момент 370 Нм още при потегляне и дава възможност за постигане на ускорение от нула до 100 км/ч за около девет секунди и достигане на максимална скорост 161 км/ч. 

НАЧАЛО