loading
Кликнете за Opel LiveChat
chat
  • Водещият в сегмента модел е създаден за семейства с деца и активни хора над петдесет, така наречените Best Agers
  • Единственият автомобил в света с одобрение от организацията за здрави гърбове AGR за цялостна ергономична концепция
  • Иновативна система FlexDoors осигурява комфортно качване и слизане от автомобила без натоварване на гърба

 

 

Рюселсхайм. От дебюта си през 2010 година второто поколение на Opel Meriva е неизменен лидер в своя сегмент на пазара в Европа. 230,000 клиенти на Стария континент са предпочели стилният малък ван. Сред важните фактори допринесли за успеха на Meriva са привлекателният дизайн, високото качество, уникалната гъвкавост и функционалност, както и отличната ергономичност. Този автомобил е насочен  както към млади семейства с деца, така и към клиенти от така наречената група Best Agers, хора на възраст над 50 и все още млади по дух. Експертите от германската организация за здрави гърбове (Aktion Gesunder Rücken e.V.) присъди на Meriva престижния сертификат за одобрение AGR, като по този начин моделът стана първият в света получил подобна оценка за цялостна ергономична концепция.  Последната е базирана на наличието на улесняващи функциите на гърба технологии и приспособления като седалките FlexSpace, системата за отваряне на вратите FlexDoors, предлаганите като допълнително оборудване ергономични седалки, централната конзола FlexRail и опционалната носеща платформа за велосипеди FlexFix, която е напълно интегрирана в задната броня и се скрива по подобие на чекмедже, когато не се използва.

 

FlexDoors позволяват лесен достъп и слизане от автомобила

 

Ключов компонент и високо ценена ергономична концепция на Meriva е революционната патентована система FlexDoors с окачени отзад и отварящи се в обратна посока задни врати. За осигуряване на оптимален достъп, вратите FlexDoors могат да се отварят на ъгъл от 84 градуса – значително по-голям от този на конвенционалните врати, чийто градус на отваряне обикновено е 68 градуса.  FlexDoors са изключително удобни за родители, които използват детски столчета монтирани с помощта на системата Isofix на външните задни седалки, и ги улесняват в процеса на поставяне на колана на детето. Когато предната и задната врата са отворени едновременно се създава и специфична зона на безопасност.  

 

Още едно предимство на изключителните FlexDoors е възможността пътниците да се качват и напускат автомобила без да е необходимо да се завъртат или плъзгат по седалката дори в тесни пространства, като по този начин не се натоварва гърба. Здравите ръкохватки, монтирани на средните колонки от двете страни, се използват изключително интуитивно и допълнително помагат за извършването на тези процеси. Друг важен елемент в комфорта е поставената директно срещу щедро оразмерения отвор на вратата хоризонтална част на задната седалка. Благодарение на високата линия на покрива не е необходимо пътниците да се свиват при качване или слизане от автомобила.

 

Комфортният достъп се допълва от други технологични решения, подобряващи удобството на пътниците. Сред тях са високо разположените седалки, осигуряващи по-добра видимост напред, както и оформената като вълна долна линия на задните стъкла, която дава възможност да се снижи с пет сантиметра нивото им и по този начин се подобрява видимостта встрани.

 

Защо не използваме плъзгащи се врати?

 

“Плъзгащите се врати, особено тези, при които липсват средните колонки, са интересно и добро решение и изглеждат впечатляващо особено на автомобилни изложения. В реалния живот обаче те не носят особено много ползи,” отбелязва главният инженер на Meriva, Хелмут Руф. “По време на разработването на второто поколение на Meriva ние се фокусирахме върху намирането на най-добрата и удобна конструктивна система от врати за този тип автомобил. В търсене на решение работихме в тясна връзка с експертите по ергономия и проведохме многобройни изследвания и проучвания с потенциални клиенти. След като разгледахме внимателно всички възможности, решихме, че най-доброто и ергономично за Meriva решение е това, което направихме под формата на системата FlexDoors. То е насочено специално към създаване на повече удобство за млади семейства и хора над 50, водещи активен начин на живот.”

 

Главният инженер на Meriva добавя: “Разбира се разглеждахме и възможността за използване на плъзгащи се врати, но ги отхвърлихме, защото те добавят значително тегло, особено когато не се използва средна колонка. Освен това използването на тежки, усилени плъзгащи се врати би довело до по-висок център на тежестта, а това от своя страна би влошило динамиката и пътното поведение на автомобила. Под въпрос е и надеждността на подобни тежки врати. При отсъствие на средни колонки не бихме могли да използваме улесняващите качването и слизането ръкохватки. От дизайнерска гледна точка плъзгащите се врати не биха били в хармония с формите и пропорциите на Meriva и в частност с късите и надвеси.”

 

Комбинация от ергономия и гъвкавост


Специалистите в областта на здравето на гърба от организацията AGR са били впечатлени не само от възможността за комфортен достъп и възможност за слизане от автомобила благодарение на FlexDoors, но и от редица други системи и приспособления, които създават перфектна комбинация по отношение на ергономичността и гъвкавостта. Сред тях са интелигентната концепция на седалките FlexSpace, сертифицираните от AGR ергономични седалки за водача и пътника до него, централната конзола FlexRail и носещата платформа за велосипеди FlexFix, която се интегрира напълно в задната броня. Никой друг от конкурентите не предлага такава богата гама от подобни решения. 

 

Системата FlexSpace, която е част от стандартното оборудване на Meriva, дава възможност интериорът бързо и лесно да се трансформира в място за четирима, трима или двама със съответната вариация в товарния обем, като за целта не е необходимо да се демонтират седалките. И двете задни седалки могат да се преместват със 190 милиметра в надлъжна посока (140 милиметра напред и 50 милиметра назад) , както и странично с 50 милиметра, като по този начин осигуряват повече пространство за краката на пътниците отзад. Промяната на конфигурациите става лесно, удобно и с малко на брой напълно интуитивни движения.

 

В допълнение предлаганите като допълнително оборудване ергономични седалки сертифицирани от AGR предлагат множество настройки като допълнително накланяне, подобрена лумбална опора, удължения за бедрата и настройка на опорите за глава в четири посоки. Никой друг производител не предлага подобно ниво на настройки в този автомобилен сегмент. 

 

Мултифункционалната конзолна система FlexRail се състои от няколко различни елемента за съхранение на предмети, които могат да бъдат разменяни, разположени са между двете предни седалки и се плъзгат върху алуминиеви релси. Тя не само подобрява ергономията в Meriva, но и осигурява регулиуема в надлъжна посока опора за лактите. Използването на системата FlexRail е станало възможно, благодарение на високо монтирания лост за превключване на предавките и електрическата ръчна спирачка, която се предлага стандартно. Като цяло Meriva предлага над 30 различни места за съхранение на предмети като например, оформените за целта пространства в облицовките вратите и чекмеджето разположено под седалката на водача. В зависимост от конфигурацията на седалките товарният обем на Meriva варира от 400 до 1,500 литра.

 

Meriva разполага и с едно уникално по своя характер транспортно решение: велосипедистите ценят високо патентованата от Opel система FlexFix, която също притежава сертификат за одобрение от AGR. Системата FlexFix пренася функционалността на Meriva и извън интериора. Системата за превозване на до два велосипеда е напълно интегрирана в Meriva и винаги е готова за работа, а когато не се използва деликатно се скрива в задната броня. Друг голям плюс на системата на Opel FlexFix е изключителното ниво на ергономичност: за разлика от другите системи като багажниците на покрива, при които трябва да вдигате велосипеда високо над главата си, FlexFix е разположен близо до земята, с което се избягва всичко това.  FlexFix спестява място и в гаража ви и е един истински мотивиращ фактор за фитнес, който винаги е на разположение – той насърчава собственика на автомобила да кара по-често велосипед и да води по-здравословен начин на живот.  

 

 

Бестселърът на Opel се предлага с широка гама от задвижващи агрегати

 

В допълнение към практичността и ергономичност Opel Meriva предлага на клиентите си широка гама от ефективни двигатели. На разположение са три бензинови мотора, един вариант захранван с LPG (втечнен петролен газ или пропан-бутан) и четири турбодизелови агрегата, както и механични и автоматични трансмисии.

 

Базовият бензинов двигател е 1.4 литров със 74 кВт/100 к.с. По-мощните агрегати са версиите на 1.4 литровия турбо мотор с 88 кВт/120 к.с. и 103 кВт/140 к.с. Вариантът на този мотор с LPG захранване (88 кВт/120 к.с.) може да се задвижва не само с пропан-бутан, но и с бензин. Дизеловата гама включва 1.3 CDTI (55 кВт/75 к.с. и 70 кВт/95 к.с.) и три версии на агрегата 1.7 CDTI със съответно 74 кВт/100 к.с., 81 кВт/110 к.с. и 96 кВт/130 к.с. Клиентите, които предпочитат автоматична трансмисия, могат да я поръчат за 1.4 литровия бензинов турбо мотор (88 кВт/120 к.с.) и 1.7 CDTI (81 кВт/110 к.с.), които се предлагат и с шестстепенни автоматични предавателни кутии.



НАЧАЛО